همشهری آنلاین: در جریان بررسی صلاحیت گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش نقوی حسینی در قامت نماینده مخالف، آشتیانی را بازیگر سیاسی معرفی کرد و نماینده حامی آشتیانی نیز در پاسخ به مخالف از دستگیری آشتیانی گفت:آشتیانی در مجلس ششم نبود که بخواهد بازداشت شود.

جلسه علني سه شنبه-11 آبان- مجلس به بررسي صلاحيت سه وزير پيشنهادي رئيس جمهور براي وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش، ورزش و ارشاد اختصاص يافت.

دانش آشتياني وزير پيشنهادي روحاني براي وزارت آموزش و پرورش، اولين گزينه اي بود كه بررسي صلاحيتش در دستور كار نمايندگان مجلس قرار گرفت.

بر اساس آيين نامه مجلس، در جریان بررسی صلاحیت هر وزیر پیشنهادی بر اساس آیین نامه داخلی مجلس دو نفر به عنوان موافق و دو نفر به عنوان مخالف سخنرانی می‌کنند که هر کدام ۱۵ دقیقه زمان دارند که البته می‌توانند وقت خود را با نماینده دیگری تقسیم کنند.

اهم اظهارات موافقان و مخالفان دانش آشتياني براي سكانداري وزارت آموزش و پرورش را در ادامه بخوانيد:

 

نام نماينده

اهم اظهارات

 موافق

 

 

 

ابوالفضل سروش؛ نماينده مردم تهران

*آنچه که در برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آمده است نشان می دهد که آقای دانش آشتیانی به وضع موجود راضی نیست و به دنبال اصلاح جدی امور است.

*هدف اصلی آموزش و پرورش، پرورش در کنار آموزش است ولی آنچه که امروز خروجی این وزارتخانه است با اهداف تفاوت دارد و ما نظام آموزش محور را داریم و باید بدانیم افزایش محفوظات اساس و هدف آموزش و پرورش نیست بلکه تمرکز در پرورش نیروهای انقلابی، خوش فکر و سازنده باید مورد توجه قرار گیرد.

*تامین منزلت و شان معلمان و تمرکز و سپردن کارهای مدارس به کادر آموزش و پرورش، تامین بودجه لازم و منابع جدید در آموزش و پرورش، مشارکت فرهنگیان در اداره مدارس، پاسخگویی شفاف در مورد عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله برنامه های مطلوب آقای دانش آشتیانی است که علاوه بر سایر برنامه هایشان به مجلس ارائه شده که قطعا می تواند به توسعه و تقویت آموزش و پرورش منجر شود.

*آقای دانش آشتیانی پرورش یافته خانواده ای متدین و انقلابی است و حضور فعالی در عرصه های مدیریتی و پشتیبانی جنگ داشته و در جبهه های مقدس ماندگاری زحمات ایشان تا اکنون ادامه دارد و در حوزه مدیریت شخصیتی سخت کوش، جدی و با سوابق معلمی و تدریس درخشانی بوده اند که به خوبی نیازهای آموزش و پرورش را می شناسد.

داوود محمدی، نماينده تهران

 

*آقای دانش آشتیانی از اعضای فعال انجمن‌های اسلامی، انقلابی دانشگاه‌ها در پیش از انقلاب بودند و در ابتدای انقلاب لباس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به تن کردند و در رعایت احکام اسلامی همیشه در بین مدیران مثال زدنی بودند.

*آقای دانش آشتیانی در سه دوره، در وزارت علوم معاونت این وزارتخانه را بر عهده داشتند که در هر سه دوره عملکرد موفقی را به جای گذاشتند و در استان‌های محروم کشور نیز مدارسی تاسیس کردند که به عنوان مدارس نمونه کشوری شناخته شد و قطعا با این عملکرد و سابقه و برنامه می‌توانند در آموزش و پرورش گره‌گشای مشکلات کشور باشند.

 

حجت‌الاسلام مهدی شیخ، نماينده مردم تهران

* تا کی می‌خواهیم هر کس تزویر و تظاهر کرد، انقلابی‌تر بدانیم؟ تا کی می‌خواهیم این راه را ادامه دهیم؟

*فردی آمد و وارد سیاست شد و سال‌ها نیروهای نظام را به جان هم انداخت و با پشت پا زدن به اخلاق، تخصص و نظارت مجلس بر دولت. به کجا می‌رویم؟ این فرد مجددا خواست وارد صحنه سیاسی کشور شود، مقام معظم رهبری هوشیارانه اجازه ندادند فضای کشور دوقطبی شود. چرا می‌خواهیم فضا را دو قطبی کنیم.

*قرار بود به اخلاق رای  بدهیم. انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها و اخلاق بود. آیا این اخلاق و انسانیت و ارزش است؟ این رفتار کجای شعار انقلاب و راه شهداست؟ آیا دامن زدن به تفرقه، در قرآن آمده است؟ وظیفه ما در برابر تفرقه دشمن چیست؟ در آن تنور باید بدمیم یا باید آن را خاموش کنیم؟ حرکت دوستان عزیزم به کدام یک شباهت دارد؟ آیا زنده نگهداشتن اختلافات و نفاق‌ها که افرادی متاسفانه بدور از اخلاق ایجاد کردند، نیست؟

*عذرخواهی می‌کنم که حالت احساسی پیدا کردم. عقده‌ای بود که در دلم جمع شده بود. باید سیاستی اخلاق‌مدارانه و انسان‌مدارانه در پیش بگیریم.

 

غلامعلی جعفرزاده، نماينده مردم رشت

*امروز، روز اول ماه صفر است. دین ما دین دفاع از مظلوم است و دین اخلاق‌مداری است؟ داستان فتنه تا کی باید زنده نگهداشته باشد؟ اگر فردی فتنه‌گر است که باید محاکمه شوند، ساکتین فتنه هم که به دلیل منافع‌شان، ساکت بودند و  کاسب فتنه هم که برای این پست نامزد نمی‌شود.

*بررسی کردیم که ایشان اصلا بازداشت نشده است؛ اصلا در مجلس ششم نبود که بخواهد بازداشت شود.

*از فتنه می‌گوییم و از سران فتنه که ۸ سال هر بلایی که دل‌شان خواست سر کشور آوردند. برای دوستانی که نسبت به این مسئله سکوت کردند، متاسفم.  حالا به دوستان ما برچسب فتنه می‌زنند. مگر نهادهای امنیتی صلاحیت وزرای پیشنهادی را تایید نکرده‌اند؟

*ایشان(دانش آشتياني) مدیر مدرسه مفید بود که از ۳۰۰ دانش‌آموز این مدرسه ۷۰ نفر شهید شدند. اگر ادعا می‌کنید که از آقای آشتیانی پرونده دارید، چرا پرونده خود را به قوه قضاییه نمی‌دهید؟

*می‌گویند ایشان عضو آموزش و پروش نیست. مگر آقای نجفی که بعد از انقلاب از  وزارت علوم به آموزش و پرورش رفت، عضو آموزش و پرورش بود؟ فرهنگیان به دنبال فردی هستند که مشکلات‌شان را حل کند. رییس هیات دولت هم از مقام معظم رهبری حکم تنفیضی گرفته و تاکید دارد آشتیانی با هیات وزیران هماهنگ است و در مدت کوتاهی می‌تواند این وزارت‌خانه را اداره کند.

 

 

مخالف

 

 

نقوي حسيني، نماينده مردم ورامين

*(خطاب به روحاني)شما هر بار به مجلس آمده صحبت می‌کنید وبعد تشریف می‌برید. همانطور که خود فرمودید ما از نقد استقبال می‌کنیم، بنده هم جسارت کرده وحرفهایی را به شما می‌گویم امیدوارم که به جهنم حواله نشوم. امیدوارم به بی سوادی  و بی انقلابی و نفهمی محکوم نشوم.

*آقای رئیس جمهور انقلابی‌ها می‌فهمند متهم نکنید درست نیست. مگر در دولت جنابعالی به من رای داده نشد، احترام بگذارید ما انقلابی هستیم.آقای رئیس جمهور این اقدام شما ترمیم کابینه نیست در جهت مطالبات مردم هم نیست. مردم امروز رفاه و رونق می‌خواهند . مردم جوانانشان با مدارک فوق‌لیسانس و دکترا بیکار هستند. دولت دراین مسیر چه قدمی برداشته است؟

*آقای فانی را  مجلس می‌خواست استیضاح کند. دولت فرار رو به جلو کرد. در مورد آقایان جنتی و گودرزی هم بحث کارآمدی نبود. مباحث دیگری مطرح بود.

*با آموزش و پرورش این کارها را نکنید، آموزش و پرورش حزب سیاسی نیست مرکز تعلیم وتربیت است و متعلق به همه ملت ایران. این وزارت‌خانه یک میلیون و صد هزار معلم دارد چرا سیاسی برخورد می‌کنید.

*آقای رئیس جمهور وزیر شما کاملا بازیگر سیاسی است بنده در گورم باید پاسخگوی رایم باشم. ما رای می‌دهیم باید جوابگو هم باشیم. باید از عزت و استقلال و آزادی و ولایت فقیه دفاع کنیم و در برابر فتنه بایستیم در حالی که زویر شما بازیگر نقش فتنه است و در مجلس قبل هم بیش از 70 رای نیاورد.

*دانش آشتیانی اولین مدیر مدرسه تهران است که به جرم فتنه بازداشت می‌شود. آقای رئیس جمهور چرا این گونه صحبت می‌کنید. چرا کارت زرد مجلس را دوباره به مجلس معرفی می‌کنید. آیا در بین این همه معلم یک نفر شایسته وزارت‌خانه نیست. شما دانش آشتیانی را در مجلس قبل برای وزارت علوم معرفی کردید. آیا این کارها حاشیه‌ سازی نیست.

*شما تعریف جدیدی از فساد ارائه کردید می‌گویید این اختلاس نیست. این وام است. آیا ملت حرفهای ما رانمی‌شنوند. مطابق تعریف جنابعالی در دولت شما 8 هزار میلیارد  تومان به 30 نفر وام داده شده، آیا این اختلاس نیست؟ چرا موافقان وزیر در این موارد صحبت نمی‌کنند.

*آقای دانش آشتیانی بورس دولت هاشمی رفسنجانی در انگلیس بود و انشاءالله که بدون رابطه و بر اساس صلاحیت بوده باشد که وی در مدرسه ایرانیان مشغول تدریس شد. در آن مدرسه خواهر یک شهید گزارشی از عملکرد وی را برایم فرستاده است. آن رابه رئیس مجلس می‌دهم شما هم بیایید ببینید.

*آیا در مجموعه دولت، غیر از این سه نفر افراد دیگری نبودند که معرفی شوند. قحط الرجال است؟ امروز روز امتحان مجلس دهم است. مجلس نهم در مقابل فتنه ایستاد. به رئیس جمهور گله می‌کنم. مگر آقا نفرمودند فتنه خط قرمز نظام است، آیا دولت خط قرمز نیست . فقط مجلس و قوه قضاییه جزء خط قرمز هستند.

 

اسدالله عباسی، نماينده مردم رودسر

*چرا باز هم طبق معمول مشکلات کشور را به گردن دولت قبل می‌اندازید؟

* درباره مسائل مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان موضوع شما کافی نبود. ما هم نمی‌گوییم اختلاس صورت گرفته اما ۸۰۰۰ میلیارد تومان کجا رفته؟ چه کسی مطالبات را پرداخت نکرده؟ حتما در این زمینه شفاف‌سازی می‌شود. ما انتظار داشتیم درباره حقوق های نجومی هم صحبت شود؛ مشکل اصلی مردم ما اقتصادی است.

*سنخیتی بین رشته آقای دانش آشتیانی و وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد. ایشان فقط می‌تواند در نوسازی مدارس کمک کنند. اگر ملاک مجتمع مفید است، تافته جدابافته‌ای است که ارزشی برای دولت و بازرسی دولت قائل نمی‌شود. برنامه‌های آقای دانش آشتیانی در شان فرهنگیان نیست و در این زمان ۹ ماهه نمی‌گنجد.

*صدها کلاس بدون معلم اداره می‌شود و در همین تهران توازن جنسیت دبیران به هم خورده است. مسائلی هست که نمی‌توانیم به گردن دولت قبل بیندازیم. در بحث برنامه‌ریزی درسی و کتاب های درسی هم نمی توان در این ۹ ماهه کاری انجام داد.

کد خبر 351303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha